Hypnoterapi

Hypnoterapi er en utrolig effektiv og brugbar terapiform ; en utrolig god form for mental træning i at rekonstruere tanker og forestillinger i forhold til noget, som du oplever er svært, negativt, begrænsende og du vil gerne kunne håndtere det, være i det på en anden måde.

Hypnoterapi er rigtig brugbart til at skabe positive forandringer i mange situationer og i forhold til de fleste problemstillinger både for børn, unge og voksne.
Hypnoterapi er et samarbejde udfra en konkret aftale om hvad der er dit mål;
Hvad du vil arbejde med og hvad ønsker du at forandre.
Du har fuld kontrol under hele behandlingen og kan tage de valg du ønsker og som føles rigtige,  for at skabe ønsket effekt.
Du skal blot ville lade dig guide.
Under selve hypnoterapien er du i en form for trancetilstand, et fokuseret fokus, hvor du er i stand til, at gå udenom ” din kritiske sans” og åbner op for at arbejde med de blokeringer, der har sat sig i din underbevidsthed.
I underbevidstheden ligger alle de automatiske reaktioner, vi har lært igennem livet, instinktive reaktioner som vi ikke tænker over og som vi ofte ikke selv kan styre, fordi de finder sted udenfor bevidstheden.
Trancetilstanden er en utrolig behagelig og afslappende tilstand, at arbejde med sig selv i.
En tilstand vi iøvrigt alle kender fra hverdagen fx når vi falder i staver eller dagdrømmer mm.
Vi lever alle igennem en konstruktion af virkeligheden udfra vores tanker, forestillinger og oplevelser.
Vi giver det vi oplever og tænker vores egen betydning og mening ud fra det erfaringsgrundlag vi har eller får. Hvis vores tanker “tror noget” , respondere kroppen ved at reagere fysisk på tanken, hver gang den opstår og derved bevise, at det vi fx frygter, er sandt.
Vi får alle ca 2 millioner indtryk pr sekund og registrerer ikke / sletter de fleste.
Vores oplevelse af verden foregår udefra og ind i vores system.
Vi vil altid lede efter beviser på rigtigheden i det, der påvirker os og derfor kommer vi også til at fokusere på eller fastholde bestemte tanker/situationer og derved ofte få beviset fx via kropslige reaktioner.
Det fleste har brug for fra 2-4 sessioner med Hypnoterapi. 

Hvornår er hypnoterapi en god metode:

Når du oplever behov for hjælp i forhold til at ændre oplevelsen af og din måde at håndtere;

  • -fobier
  • – frygt
  • – alle former for angst fx ; ocd , ptsd , panik, social
  • – selvværd
  • – kriser
  • – ulykke
  • – trauma
  • – depressionstilstand .

eller ønsket om/ behov for at ændret din præstation; oplevelse af egen formåen i forhold til fx.

  • – sport
  • – eksamen
  • – arbejde
  • – læring
  • – fremlæggelse, holde tale, optræden mm.
  • – at sige fra, sætte grænser
  • – stresse af
  • – mindske smerte
  • – trang til røg , mad, sukker, alkohol eller helt stop af brugen.

Læs evt mere på NGH Danmark  http://nghdanmark.dk/

 

 

52514058_10217878924304965_4427825430627614720_n        54729460_417891682295330_703061798185598976_n